Ar išauš ta diena, kai Lietuvos KAM atras ir supras reklamos vertę ir svarbą?
Lietuva - didžiausia valstybė Baltijos šalių trijulėje. Ekonomiškai stovime ne taip jau ir blogai, o optimistiškos prognozės nušviečia nestaigius, bet visgi augimus, vis judėjimą pirmyn, o ne atgal. Tačiau pasiklausius kai kurių visuomenės veikėjų, tam tikrų įstaigų vadovų, susidaro įspūdis, kad mes skurstame, kad neturime lėšų niekam niekam... Ir ne tik kalbomis, bet ir darbais jie tvirtina tokius savo įsitikinimus... Nors gana kontraversiškai - ištaigingiems vizitams į užsienio šalis, kurie tampa daugiau pasiskraidymų ar atostogomis politikams, neproporcingai brangiais projektais, kurių kokybė neatitinka kainos nė pro kur, o dažnai net ir poreikis kokio išpūsto burbulo nėra suvokiamas paprastam žmogeliui, vadinamam, piliečiu... Matai, ne jo galvai didžiųjų visuomenės veikėjų genialios idėjos... Bet žmonės nėra nei visiškai akli, nei tuo labiau buki - matome mes ir tuos plaunamus pinigėlius po projektėliais, ir dygstančias vilas Nidoje, ir už mokesčių mokėtojų pinigus želdinamas privačias golfo aikšteles... Tik kad naudos valstybei iš to mažoka...
Pasistojo nenumaldomas noras apie tai pakalbėti, kai, panaršius interneto platybėse, buvo užkliūta už štai tokių tikrai super'inių kaimyninių šalių video/foto projektėlių, garsinančių šalį, leidžiančių pasididžiuoti turimomis karinėmis pajėgomis (ne, nemoderniausiomis ir taip pat su trūkumais, bet ir nenusmurgusiomis. Vadinasi, yra kuo didžiuotis, tai kodėl gi neparodžius tautai, užsieniečiams?!). Kaimynai, rodos, seniai perprato visuomenės informavimo, informacijos sklaidos ir reklamos naudą, o vat Lietuvai... dar toloka iki to... Ne, nederėtų taip bukai apibendrinti - ne Lietuvai, o KAM'o grietinėlei, visagalei cenzūrai, kuri savo visagaliu parašu ir antspaudu patvirtina arba paskandina genialiausias idėjas...
Sakote, mums per brangu? Baikit juokus! Kas jau čia tokio brangaus - atrinktos nuotraukos, kurių, oi, kaip apsčiai atrastume panaršę oficialiai renginiuose dalyvavusių fotografų, KAM ar dalinių vadų, seržantų kompiuteriuose, pridėkime įkvepiančią, širdį suvirpinančią ir šiurpuliukus per odą priverčiančią bėgioti muziką, truputį sumontuokime ir... gausime puikų reklaminį video!
Pavyzdžiui, kaimynų lenkų video
Polish Army
Iš video nuorodos, skirtos norintiems daugiau info.
Užkabino žvilgsnį Picasa fotoalbumas - http://picasaweb.google.lt/wojsko.polskie
Užeini, o ten viskas paprasta, gražu, ne per daug, bet tai, ko reikia - gražūs kadrai, nušviečiantys gražią, didingą kariuomenės veiklą. Pasižiūri ir žinai, ką tavo sūnus/dukra/brolis/sesė/draugas/draugė/Vaikinas/Mergina/tėvas/motina veikia kariuomenėje, gali kitiems parodyti, gali nusišypsoti ir didžiuotis, siųsti kolegoms užsieniečiams - "Žiūrėkite!" Ir juk valstybė dėl to nei nusilpo, nei žlugo, nei buvo užpulta!!! Juk nieko ten draudžiamo! O kaip pas mus būtų? Papasakoti? Jei atsirastų idėjinis žmogus, kuris, besididžiuodamas savo šalies karinėmis pajėgomis ir jų vykdoma veikla, sukurtų kokį nors panašų ar kitokį grynai reklaminio/populiarinimo turinio internetinį puslapį, tai... jį apkaltintų vos ne valstybės išdavimu! Argi ne absurdas?..
Gerai, žiūrime toliau. Tarkim, didieji pesimistai pradės šaukti - "Ooo, rado su kuo lyginti! Taigi Lenkija - tokia didelė šalis..." Kas ten iš jos to didumo, tai dar didelis ginčytinas klausimas, bet... šį aspektą palikime ir grįžkime prie temos...
Atsisukime į kaimyninę Latviją!
Neri į Youtube plačiuosius vandenis ir randi, pavyzdžiui:
mėgėjišką filmuką apie latvių karius: Latvian Soldiers
arba norit, rasit apie latvių SUV (kaip mūsų SOJ (o pas mus panašu, kad viskas, kas susiję su SOJ yra valstybės paslaptis?..) ): SUV Latvia
Video nenorit? Prašom išsamus, tvarkingas (atsiprašau, bet KAM tinklalapyje ir pats velnias sprandą nusisuktų! Patys KAM'o kompiuteristai, įdomu, ten dar atranda, ką ir kur patalpinti?.. Asmeniškai žinau, kad KAM internetinio puslapio struktūrinis medis buvo svarstytas, kaip nepatogus ir reikalaujantis atnaujinimo, perdarymų... Deja, panašu, kad tai ir teliko kalbų lygyje... Pakeitė "viršelį", spalvas, suapvalino kampučius, o esmės... nė nepajudino. Žinoma, baisoka kam nors ten net pradėti knaisiotis ir galus rankioti, bet... yra toks žodis kaip REIKIA!), gražiai sukataloguotas internetinis tinklalapis Tevijas sargs http://www.sargs.lv/ Arba štai kitas, reprezentuojantis latvių savanorių pajėgas tinklapis Latvijas Republikas Zemessardze http://www.zemessardze.lv/?c=106 Nieko ypatingo, bet informacijos daug ir matosi, kad atnaujinamas, papildomas, prižiūrimas, o ne tep lep sukurtas laimėjus kokio projektuko pinigus ir paliktas... likimo valiai... Sakot, niekas Lietuvoje nesidomi? O jūs bent jau sukurti atskirą tinklalapį sugebėkite, o ne vien www.kam.lt patalpinti šnipšto vertą (klaidingą!!! Ne 6 juk, o 5 KASP rinktinės Lietuvoje... Istorines žinias pasitikrinkite prieš valstybiniu lygmeniu publikuodami - nuo kada Darius ir Girėnas partizanais patapo?!), tarsi šuniui apgraužtą kaulą numestą informacijos lašelį!!!
Gerai, dairomės toliau po kaimynines šaleles. Taikinyje - Estija.
Istorijomis ir anekdotais apipylę esame estų lėtumą... o štai kuo puikiausius internetinius puslapius su apsčiai informacijos, nuotraukų, aprašymų ir panašiai susikurti JAU spėjo... http://www.kmin.ee/ ir http://www.mil.ee/ Tai ar padavimais apipintas estų lėtumas netikras, ar... kaip čia suprasti?..
Vien ko vertas atskiras puslapis apie Estijos pajėgas, dalyvaujančias misijose: http://operatsioonid.kmin.ee/index.php?page=156 Gerbti, didžiuotis, mylėti, viešinti MŪSŲ kareivukų veiklą reikia! O man panašu, kad KAM struktūros tik eterio laiku ir dėmesiu tegali apipilti tuos, ačiū Dievui, retus atvejus, kai nelaimė užklumpa Lietuvai Tėvynei tarnaujantį karį... Tada jau, matai, didvyriais apipilamas, pjedestalas aukščiausias pastatomas... Nesakau, kad dėmesio ir užuojautos neverta, bet ar nevertėtų pasimokyti perskirstyti prioritetus?
Grįžkime prie estų.
Nesuprantate estiškai? Nenorite skaityti? Norite video? Prašom, negi gaila: Estonian Army
Nekunkuliuoja kokybe ir akių nebado išleistais milijonais, mėgėjiška, bet nuoširdu!
Dar keli tokiu nuoširdžiu pasididžiavimu pulsuojantys video:
Estonian Army
The Estonian Military
Maža tauta, tik 1,340,602 populiacija ir 45,227 km² valstybės plotu, o didžiuotis turimu ir nebijoti to parodyti sugeba lyg būtų pasaulio galiūnai!
O dabar sugrįžkime atgal į... dabartį, į Mylimą, Gerbiamą Tėvynę Lietuvą.
Turime kuo pasigrožėti. Pavyzdžiui, kaskart virpuliukams bėgiojant po kūną žiūriu šį video: Lietuvos kariuomenė
Tiesa, ironišką šypseną išspaudžia video Lietuvos kariuomenė: Istorija ir dabartis
Žiūri ir iškyla prieš akis Pono Byno ar Benski Show, ar cirko motyvai... Kvaila muzika, buki, aptingę ir jau tooookie nuobodžiaujantys kareivių veidai... Nevykęs eksperimentas!
Geras informacinis video: Lithuanian armed forces - member of NATO
Vadinasi, potencialo yra, idėjų yra, tik trūksta ryžto ir noro jas įgyvendinti! Ir svarbiausia įgyvendinti ne atmestinai ir ne bet kaip, o nuoširdžiai ir besididžiuojant tuo, ką turime! Taip, jei lyginsimės su JAV karinėmis pajėgomis, kurioms lėšų skiriama bene tris kartus daugiau nei visose Europos šalyse kartu paėmus (JAV $711, Europoje $289), tai Mūsų kariuomenė šnipšto verta. Bet būkime realistai ir optimistai - turime kuo didžiuotis, tik nenorime to matyti! O tuos idėjinius, kurie nori tai matyti ir viešinti, "sodiname" ir trypiame, akmenimis užmėtome, kad tik neprabiltų... Juk Lietuvos tauta turi tikėti, kad viską pas mus daryti yra per brangu, neverta ir neapsimoka, todėl.. geriau nieko nedaryti... Kai išnyks toks mąstymas, patys atsimerksime ir nustebsime kaip gausiai turime kuo džiaugtis Lietuvos karinėse pajėgose! Juk iniciatoriui dažnam užtektų tik palaikymo, pasidalinimo info ir pritarimo, o ne smerkimo, grasinimo vos ne KGB rūsiais... Ir kalnai būtu nuversti ir tų Jūsų milijonų nereikėtų...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-29 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 125 d. ]
[ Peržiūrėta: 937 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/ar_isaus_ta_diena_kai_lietuvos_kam_atras_ir_supras_reklamos_verte_ir_svarba/catid/8 ]
Pasistojo nenumaldomas noras apie tai pakalbėti, kai, panaršius interneto platybėse, buvo užkliūta už štai tokių tikrai super'inių kaimyninių šalių video/foto projektėlių, garsinančių šalį, leidžiančių pasididžiuoti turimomis karinėmis pajėgomis (ne, nemoderniausiomis ir taip pat su trūkumais, bet ir nenusmurgusiomis. Vadinasi, yra kuo didžiuotis, tai kodėl gi neparodžius tautai, užsieniečiams?!). Kaimynai, rodos, seniai perprato visuomenės informavimo, informacijos sklaidos ir reklamos naudą, o vat Lietuvai... dar toloka iki to... Ne, nederėtų taip bukai apibendrinti - ne Lietuvai, o KAM'o grietinėlei, visagalei cenzūrai, kuri savo visagaliu parašu ir antspaudu patvirtina arba paskandina genialiausias idėjas...
Sakote, mums per brangu? Baikit juokus! Kas jau čia tokio brangaus - atrinktos nuotraukos, kurių, oi, kaip apsčiai atrastume panaršę oficialiai renginiuose dalyvavusių fotografų, KAM ar dalinių vadų, seržantų kompiuteriuose, pridėkime įkvepiančią, širdį suvirpinančią ir šiurpuliukus per odą priverčiančią bėgioti muziką, truputį sumontuokime ir... gausime puikų reklaminį video!
Pavyzdžiui, kaimynų lenkų video
Polish Army
Iš video nuorodos, skirtos norintiems daugiau info.
Užkabino žvilgsnį Picasa fotoalbumas - http://picasaweb.google.lt/wojsko.polskie
Užeini, o ten viskas paprasta, gražu, ne per daug, bet tai, ko reikia - gražūs kadrai, nušviečiantys gražią, didingą kariuomenės veiklą. Pasižiūri ir žinai, ką tavo sūnus/dukra/brolis/sesė/draugas/draugė/Vaikinas/Mergina/tėvas/motina veikia kariuomenėje, gali kitiems parodyti, gali nusišypsoti ir didžiuotis, siųsti kolegoms užsieniečiams - "Žiūrėkite!" Ir juk valstybė dėl to nei nusilpo, nei žlugo, nei buvo užpulta!!! Juk nieko ten draudžiamo! O kaip pas mus būtų? Papasakoti? Jei atsirastų idėjinis žmogus, kuris, besididžiuodamas savo šalies karinėmis pajėgomis ir jų vykdoma veikla, sukurtų kokį nors panašų ar kitokį grynai reklaminio/populiarinimo turinio internetinį puslapį, tai... jį apkaltintų vos ne valstybės išdavimu! Argi ne absurdas?..
Gerai, žiūrime toliau. Tarkim, didieji pesimistai pradės šaukti - "Ooo, rado su kuo lyginti! Taigi Lenkija - tokia didelė šalis..." Kas ten iš jos to didumo, tai dar didelis ginčytinas klausimas, bet... šį aspektą palikime ir grįžkime prie temos...
Atsisukime į kaimyninę Latviją!
Neri į Youtube plačiuosius vandenis ir randi, pavyzdžiui:
mėgėjišką filmuką apie latvių karius: Latvian Soldiers
arba norit, rasit apie latvių SUV (kaip mūsų SOJ (o pas mus panašu, kad viskas, kas susiję su SOJ yra valstybės paslaptis?..) ): SUV Latvia
Video nenorit? Prašom išsamus, tvarkingas (atsiprašau, bet KAM tinklalapyje ir pats velnias sprandą nusisuktų! Patys KAM'o kompiuteristai, įdomu, ten dar atranda, ką ir kur patalpinti?.. Asmeniškai žinau, kad KAM internetinio puslapio struktūrinis medis buvo svarstytas, kaip nepatogus ir reikalaujantis atnaujinimo, perdarymų... Deja, panašu, kad tai ir teliko kalbų lygyje... Pakeitė "viršelį", spalvas, suapvalino kampučius, o esmės... nė nepajudino. Žinoma, baisoka kam nors ten net pradėti knaisiotis ir galus rankioti, bet... yra toks žodis kaip REIKIA!), gražiai sukataloguotas internetinis tinklalapis Tevijas sargs http://www.sargs.lv/ Arba štai kitas, reprezentuojantis latvių savanorių pajėgas tinklapis Latvijas Republikas Zemessardze http://www.zemessardze.lv/?c=106 Nieko ypatingo, bet informacijos daug ir matosi, kad atnaujinamas, papildomas, prižiūrimas, o ne tep lep sukurtas laimėjus kokio projektuko pinigus ir paliktas... likimo valiai... Sakot, niekas Lietuvoje nesidomi? O jūs bent jau sukurti atskirą tinklalapį sugebėkite, o ne vien www.kam.lt patalpinti šnipšto vertą (klaidingą!!! Ne 6 juk, o 5 KASP rinktinės Lietuvoje... Istorines žinias pasitikrinkite prieš valstybiniu lygmeniu publikuodami - nuo kada Darius ir Girėnas partizanais patapo?!), tarsi šuniui apgraužtą kaulą numestą informacijos lašelį!!!
Gerai, dairomės toliau po kaimynines šaleles. Taikinyje - Estija.
Istorijomis ir anekdotais apipylę esame estų lėtumą... o štai kuo puikiausius internetinius puslapius su apsčiai informacijos, nuotraukų, aprašymų ir panašiai susikurti JAU spėjo... http://www.kmin.ee/ ir http://www.mil.ee/ Tai ar padavimais apipintas estų lėtumas netikras, ar... kaip čia suprasti?..
Vien ko vertas atskiras puslapis apie Estijos pajėgas, dalyvaujančias misijose: http://operatsioonid.kmin.ee/index.php?page=156 Gerbti, didžiuotis, mylėti, viešinti MŪSŲ kareivukų veiklą reikia! O man panašu, kad KAM struktūros tik eterio laiku ir dėmesiu tegali apipilti tuos, ačiū Dievui, retus atvejus, kai nelaimė užklumpa Lietuvai Tėvynei tarnaujantį karį... Tada jau, matai, didvyriais apipilamas, pjedestalas aukščiausias pastatomas... Nesakau, kad dėmesio ir užuojautos neverta, bet ar nevertėtų pasimokyti perskirstyti prioritetus?
Grįžkime prie estų.
Nesuprantate estiškai? Nenorite skaityti? Norite video? Prašom, negi gaila: Estonian Army
Nekunkuliuoja kokybe ir akių nebado išleistais milijonais, mėgėjiška, bet nuoširdu!
Dar keli tokiu nuoširdžiu pasididžiavimu pulsuojantys video:
Estonian Army
The Estonian Military
Maža tauta, tik 1,340,602 populiacija ir 45,227 km² valstybės plotu, o didžiuotis turimu ir nebijoti to parodyti sugeba lyg būtų pasaulio galiūnai!
O dabar sugrįžkime atgal į... dabartį, į Mylimą, Gerbiamą Tėvynę Lietuvą.
Turime kuo pasigrožėti. Pavyzdžiui, kaskart virpuliukams bėgiojant po kūną žiūriu šį video: Lietuvos kariuomenė
Tiesa, ironišką šypseną išspaudžia video Lietuvos kariuomenė: Istorija ir dabartis
Žiūri ir iškyla prieš akis Pono Byno ar Benski Show, ar cirko motyvai... Kvaila muzika, buki, aptingę ir jau tooookie nuobodžiaujantys kareivių veidai... Nevykęs eksperimentas!
Geras informacinis video: Lithuanian armed forces - member of NATO
Vadinasi, potencialo yra, idėjų yra, tik trūksta ryžto ir noro jas įgyvendinti! Ir svarbiausia įgyvendinti ne atmestinai ir ne bet kaip, o nuoširdžiai ir besididžiuojant tuo, ką turime! Taip, jei lyginsimės su JAV karinėmis pajėgomis, kurioms lėšų skiriama bene tris kartus daugiau nei visose Europos šalyse kartu paėmus (JAV $711, Europoje $289), tai Mūsų kariuomenė šnipšto verta. Bet būkime realistai ir optimistai - turime kuo didžiuotis, tik nenorime to matyti! O tuos idėjinius, kurie nori tai matyti ir viešinti, "sodiname" ir trypiame, akmenimis užmėtome, kad tik neprabiltų... Juk Lietuvos tauta turi tikėti, kad viską pas mus daryti yra per brangu, neverta ir neapsimoka, todėl.. geriau nieko nedaryti... Kai išnyks toks mąstymas, patys atsimerksime ir nustebsime kaip gausiai turime kuo džiaugtis Lietuvos karinėse pajėgose! Juk iniciatoriui dažnam užtektų tik palaikymo, pasidalinimo info ir pritarimo, o ne smerkimo, grasinimo vos ne KGB rūsiais... Ir kalnai būtu nuversti ir tų Jūsų milijonų nereikėtų...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-29 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 125 d. ]
[ Peržiūrėta: 937 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/ar_isaus_ta_diena_kai_lietuvos_kam_atras_ir_supras_reklamos_verte_ir_svarba/catid/8 ]
Kodėl vyrams patinka barbės, moterims - vyrai su BMW
Taigi išleistas naujas "Psichologija Tau" numeris, kurio geresnius straipsniukus, rodos, būtina aptarti ir paanalizuoti
Pradėkime nuo straipsnio "Kodėl vyrams patinka barbės, moterims - vyrai su BMW"
Čia galite pasiskaityti visą straipsnį + mano komentarus, pastebėjimus
-----------------------------
Šiuolaikiniai evoliucinės psichologijos tyrimai atskleidžia du skirtingus vyro ir moters pasaulius, apie kuriuos anksčiau kalbėti būtų buvę labai netaktiška. Juk uoliai kovota už lyčių lygybę, kuri klaidingai sutapatinta su vienodumu. Šiandien galima pagrįstai teigti, kad politiškai teisingas aklumas lyčių skirtumams yra atgyvena.
Nors eiliniam žmogui akivaizdu, kad vyro ir moters psichologija labai skirtinga, mokslinėje literatūroje vyravo nuomonė, kad skirtumai yra nežymūs, ir tie patys sąlygoti kultūrinių stereotipų ir auklėjimo, tad, kad būtų užtikrinta lyčių lygybė, juos būtina keisti. Šiandien vis dažniau nustatoma skirtumų, būdingų įvairių ir labai skirtingų kultūrų atstovams. Taigi tikėtina, kad jie atsirado ne dėl auklėjimo ypatybių ar moters priespaudos, bet dėl gilesnių priežasčių.Evoliucijos psichologai ir antropologai vis garsiau kalba apie tai, kad vyrų ir moters psichologijos ir elgesio skirtumus lemia ne jų prigimtis, o už jos slypinti geležinė evoliucijos logika.
Sakome: moterys iš Veneros, vyrai iš Marso. Atrodo, tikrai taip, ypač jei analizuoji vyro ir moters patrauklumo priežastis ir seksualinį elgesį. R. Dunbar ištyrė, kas vyrams ir moterims patrauklu skelbimuose ieškau partnerio. Rezultatai gerai iliustruoja skirtingas taisykles, pagal kurias vyras ir moteris renkasi sau draugą. Geriausia strategija moteriai parašyti patraukli, figūringa blondinė. Vyrui mielas, atletiškas milijonierius. Kodėl atsiranda šių skirtumų? (taigi taigi taigi, manau, kad dažnas iš mūsų esame bent kartą pamąstę, kokie faktoriai lemia vieno ar kito asmens populiarumą... Skaitome toliau, bus gana nuodugniai ir, mano požiūriu, taikliai atskleista
)
Vyras, žavėdamasis moters grožiu, diagnozuoja jos sveikatą?
Antropologė H. Fisher, remdamasi įvairių kultūrų tyrimais, teigia, kad vyrus universaliai traukia jaunesnės moterys, ypač tos, kurių išoriškai matomi vaisingumo ir geros sveikatos požymiai (tada klausimas, kodėl taip ilgai grožio etalonu buvo įsivyravusios tos perstypusios manekenės?.. Na, dabar jau menksta anoreksikių/bulimikių era ir grįžta sveikos, gražios, vaisingos moters etalonas! Už tai ir pakelkime, brangiosios, taurę raudono vyno
). Evoliuciškai tai puikiai suprantama, nes vyrams genetiškai svarbu turėti kuo daugiau sveikų palikuonių, o jaunesnė ir sveikesnė moteris turi didesnę galimybę pagimdyti sveiką atžalą. Tačiau kiekvienas vyras pasakys, kad jis palydi moterį akimis ne dėl to, kad ji sveika, bet dėl to, kad ji graži. Gamta pasirūpino, kad vyrui (ir moteriai
) būtų gražu tai, kas evoliuciškai teisinga. Nors vyrams atrodo, kad jie vertina moterį pagal savo estetinius kriterijus, tačiau kartu jie atlieka moters sveikatos ir vaisingumo diagnostiką.
Taigi, kas vyrui gražu? Ir kaip tos grožybės susijusios su jos genetiniu patrauklumu?
Gamta pasirūpino, kad vyrui (ir moteriai ) būtų gražu tai, kas evoliuciškai teisinga.
Gražūs, ilgi ir sveiki plaukai (o vat jums ir atsakymas, kodėl trumpaplaukės, ežiuku besibadančios feministės (sorry, taikau stereotipą, neįsižeiskite
) susilaukia kur kas mažiau vyrų dėmesio...)
Dažnai vyrai pirmiausia kreipia dėmesį į moters plaukus. Sveikų moterų vešlūs, blizgūs plaukus. Jei jie ne tik vešlūs, bet ir ilgi dar geriau. Kadangi plaukai auga ilgai, ilgi plaukai yra geras rodiklis, kad bent keletą metų moters sveikata yra puiki. Moterys pačios puikiai jaučia savo plaukų svarbą kiekvienoje rankinėje rasi šukas, o rytinis plaukų priežiūros ritualas, kartais užtrunkantis net valandą, yra kiekvienos dienotvarkėje. O kur dar garbanėlės, dažiukai, kondicionieriai, lakai ypatingesnei progai! Visi šie veiksmai sunkiai suprantami vyrui, tačiau skirti būtent jam jo juslėms apgauti ir simpatijai laimėti.
Plonas liemuo, gražūs klubai
Atrodo, neatsitiktinai dvaro ponios taip stipriai veždavosi korsetais liemenį, kad net pritrūkusios oro alpdavo viduryje baliaus. Jos intuityviai žinojo tai, ką dabar galima patvirtinti tyrimais plonas liemuo ir gražūs klubai vyrams gražu (aišku, jei tai ne vyro liemuo ir klubai ). Tokios figūros ypatybės, pasirodo yra būdingos moterims, kurios turi daugiau hormonų, užtikrinančių vaisingumą. (OK, klubai nebėda, o vat su lieknu liemeniu, nepaslaptis, tenka paplušėti...) Dar daugiau, S. Gaulinas ir W. Lassekas nustatė, kad užpakaliuke ir gražių formų šlaunyse (o ne pilvuke!) saugomos maistinės medžiagos (omega-3 riebiosios rūgštys), reikalingos vaisiaus smegenims formuotis.
Gražios formos, didelė krūtinė (čia įdomus paaiškinimas
tikrai maniau, kad didelę krūtinę akys linksta dėl daromų sąsajų su galimybėmis išmaitinti palikuonis... klydau...)
Evoliuciniai psichologai ilgai suko galvą, kodėl vyrų akį traukia didelė krūtinė. Juk krūtinės dydis nėra susijęs tuo, kiek ji gali išskirti pieno vaikui maitinti. Atsakymas, atrodo, yra kitur. Harvardo antropologas F. Marlowe teigia, kad didesnės krūtys senstant greičiau praranda formą. O mažas krūtis amžius paliečia ne taip. Tad vyrų suvokimas remiamas maždaug tokia logika: Jei merginos didelė krūtinė ir ji geros formos, akivaizdu, kad ji jauna. Jei maža nežinia. Atrodytų, šis paprastas vidinis vertinimo kriterijus ir valdo vyrų simpatijas. Bet šią tiesą seniai žino plastinės chirurgijos specialistai ir siūlo moterims padidinti ir pagražinti krūtis mainais į pinigus ir vyrų dėmesį
Kodėl blondinės patrauklesnės? (nagi vagi jums ir prašom atsakymas į, rodos, amžiną klausimą
ėch, rodos, teks pamiršti man mano mėgstamą juodą plaukų spalvą
)
Nepaisant pašaipių anekdotų, blondinių teigiamas įvaizdis gerokai stipresnis. Kažkodėl Džeimsą Bondą nuolat ketina apgauti ir nužudyti tamsiaplaukės, o blondinės jam padeda ir yra vertos meilės. Atsitiktinumas? Vargu, nes per dažnai blondinės ir geros moters paralelės kartojasi realiose ir sukurtose istorijose. Juk Pelenė, Miegančioji gražuolė, vaidilutės vaizduojamos ir įsivaizduojamos šviesiaplaukės. Ir šiuolaikinės gražuolės linkusios tapti blondinėmis. Kodėl? Atrodo, didesnė vyrų simpatija šviesių plaukų savininkėms susijusi su panašia biologine logika, kaip ir dėmesys gražios formos krūtinei. Šviesūs plaukai su amžiumi tamsėja. Tad vyras pagal šviesius plaukus iš tolo gali nustatyti jaunesnę merginą. Jei remtumėmės prielaida, kad vyrus traukia jaunos (o su tuo sunku ginčytis), plaukų spalva svarbus ir paprastas požymis. Tiksliau buvo, kol šios vyrų evoliucijos įtvirtintos programos neperprato moterys ir kosmetikos pramonė.
Subtilūs požymiai
Vyrai, atlikdami sveikatos ir vaisingumo diagnostiką, vadovaujasi ir labai menkai išoriškai pastebimais požymiais. Neseniai G. Millerio atliktas tyrimas parodė, kad striptizo šokėjos uždirba daugiausiai arbatpinigių ovuliacijos, t. y. didžiausio vaisingumo ir seksualinio potraukio metu. Palyginkite: šokėjos vidutiniškai gaudavo 70 JAV dolerių arbatpinigių ovuliacijos metu, 35 mėnesinių, 50 kitu laiku. Gal moterų pakitusią parengtį vyrams išduoda subtilūs moterų judesiai ar veido išraiška? Gal kvapas? Greičiausiai ir viena, ir antra, ir trečia.
Kvapas
Genetikai žino, kad kuo genetiškai tolimesni individai užmezga vaisių, tuo jis stipresnis ir gyvybingesnis. Buitinis įrodymas nekilmingi kiemsargiai, šunys, kurių tėvai mįslė, yra atsparesni ligoms, protingesni ir ilgaamžiškesni nei grynaveisliai, tūkstančius kainuojantys šunys. Ar žmogus gali atpažinti jam genetiškai patraukliausią (geneteiškai tolimą) partnerį ir ar jis evoliuciškai užprogramuotas siekti genetiškai tobulesnio palikuonio ir labiau kreipti dėmesį į asmenis, kurie genetiškai labiau skirtingi? Yra pagrindo teigti, kad taip. H. Fisher atliko eksperimentą: uostydamos priprakaituotus marškinėlius moterys turėjo nustatyti joms patraukliausią vyro prakaito kvapą. Pasirodė, kad joms patraukliausias kvapas yra tų vyrų, kurių skirtinga imuninė sistema. Kiti tyrimai rodo, kad vyraujančios keturios cheminės sistemos (dopaminas, serotoninas, estrogenas, testosteronas) ne tik lemia kvapą, bet yra susijusios su žmogaus elgesio ypatybėmis. H. Fisher net sudarė hormoninę tipologiją, leidžiančią prognozuoti, kuris vyras kuriai moteriai bus patrauklus. Kitaip tariant, uoslė mums irgi padeda genetiškai ir evoliuciškai tinkamai pasirinkti. Tiesa, moterys yra tam jautresnės.
Moteris, žavėdamasi vyru, vertina jo statusą ir piniginę?
Vieno tyrimo metu patrauklus vyriškis prieina prie koledžo studentės ir siūlo kartu praleisti naktį. Mergina nesutinka. Nesutinka ir kitos. Tačiau, kai patraukli mergina prieina prie vaikino ir siūlo tą patį, sutinka 75 proc. Ar visi vyrai tokie moraliniai supuvėliai? Ne, nes jiems seksualinis nuotykis nėra partnerio pakeitimas. Be to, vyrų ir moterų programos šiuo požiūriu, atrodo, skirtingos.Vyrai labiau linkę turėti daugiau seksualinių partnerių ir įvairiausių pasiteisinimų savo seksualinei neištikimybei. Atrodo, kad vyrų evoliucinė programa skatina elgtis kaip dainoje O broli, kol jaunas, sėk pasėlio grūdą. Juk tas vyras, kuris turės daugiau santykių ir plačiau paskleis savo genetinę informaciją, evoliucijos požiūriu įveiks ištikimąjį namisėdą Tačiau, kodėl moterys išrankesnės ir kodėl jos nesiekia kiekvienos galimos progos seksui? Kodėl joms mažai rūpi vyro amžius, plaukai, liemens apimtis ir gražios šlaunys?
Gražuolė ir pabaisa
Šimtai pasakų ir realaus gyvenimo pavyzdžių iš pirmo žvilgsnio kelia nuostabą: kaip tokiai žaviai moteriškei gali patikti toks pabaisa? Kaip Lietuvos gražuolė gali pasirinkti narkobosą su kvadratine galva? Kodėl žavi jaunuolė išteka už turtingo sukriošėlio iš už Atlanto? Kodėl, priešingai nei vyrams, moterims labiau patinka vyresni?Evoliucijos požiūriu moterims nereikia daug partnerių. Juk vienu metu ji gali pastoti tik nuo vieno (palyginkite su vyru, kuris per savaitę gali pagaminti futbolo komandą). Be to, seksas per devynis nėštumo mėnesius jai neturi jokios gamtinės prasmės. Moterims svarbu kita jai reikia fizinio ir materialinio saugumo, garantijų, kad būdama nėščia ir augindama vaiką ji bus aprūpinta bei apginta. Evoliucijoje moterys, pasirinkdavusios saugumą užtikrinančius partnerius, turėdavo didesnę tikimybę, kad jų vaikai išgyvens ir bus apginti. Taigi nieko nuostabaus, kad ši evoliucinė taisyklė, pasireiškianti per patinka ar nepatinka, kreipia vyrų akis į praeinančios moters kojas, o moters į vyro socialinį pajėgumą. Skirtingose kultūrose socialinis pajėgumas reiškia kiek kitus dalykus, bet yra ir bendrumų.
Fizinės jėgos pranašumas
Aukštas, raumeningas vyras turi daugiau šansų sulaukti moters simpatijų, nes šie požymiai signalizuoja fizinę jėgą. Todėl yra didesnė tikimybė, kad toks partneris galės užtikrinti moters ir jos vaiko fizinę apsaugą tiek nuo išorės priešų, tiek nuo kitų gentainių. Posakis už vyro kaip už pečiaus puikiai atspindi vidinę ir evoliucinę tokio patrauklumo motyvaciją. (Taip taip taip taip taip!!! Mano asmeninė nuomonė - mėgaujuosi galimybe pradingti už vyro nugaros/pečių
Apskritai, nemaloniai man atrodo tokios poros, kur vyras toks kirmėliukas, o moteris... didelė mergaitė, taip sakant... Malonu paskęsti vyro glėbyje
Pasijausti mažute šalia jo. Ir svarbu jaustis saugiai!) Jei primityvioje kultūroje šis vyras šiurkštus, agresyvus dar geriau, nes tai reiškia dar geresnę apsaugą nuo kitų. O asmeniniai partnerystės su tokiu vyru nepatogumai tėra antraeiliai, nes svarbu apsiginti, išgyventi. Tiesa, šiuolaikinėje šeimoje, kuri turi ne tiek gintis nuo kitų, kiek gerai sugyventi su aplinka ir vienas su kitu, šis senovinis pasirinkimo kriterijus dažnai atsisuka prieš pačią moterį. Pasakymas muša vadinasi, myli rodo moters pastangas įprasminti šiuos nepatenkinamus santykius, prie kurių atsiradimo ji pati prisidėjo, pasirinkdama būtent tokį partnerį.
Pinigai ir statusas
Merginos dievina deimantus ir brangias dovanas. (argi jau taip tik deimantus ir brangias dovanas? Aš drįstu teigti, kad moterims patinka dėmesys ir suvokimas, kad brangus vyras praleido laiko, beieškodamas jai dovanos. Na, bent jau man svarbu ne dovanos kaina, o pati dovana ir Meilė, su kuria ji dovanojama! Miela pačio nuskinta žibutė yra kur kas malonesnė dovana nei internetu užsakyta didžiausia puokštė gėlių, kurią pristatys pasiuntinukas...) Ir bet kokias kitas dovanas, jei tik jos neturi praktinio pritaikymo (pavyzdžiui, puodas, keptuvė, ar dulkių siurblys). Tuo jos skiriasi nuo vyrų, kuriems geros replės subjektyviai vertingesnės už rožių puokštę: Kam niekams pinigus laidai? Nors moterys yra praktiškesnės, reta moteris piktai sureaguotų į gėles ar žavų niekutį. Nes šios dovanėlės įrodymas, kad vyras turi atliekamų pinigų.Moteris inkstinktyviai ieško vyro, kuris užtikrintų jai ir jos vaikui reikiamus resursus. O juos signalizuoja vyro gebėjimas leisti pinigus ne pirmo būtinumo daiktams (vadinasi, jų turi daug!).Džeimsas Bondas traukia moteris ne fizinėmis ypatybėmis. Jis ne atletas ir ne jaunuolis, be to, beveik visada atsiranda fiziškai už jį stipresnis priešas. Nemaža dalis jo patrauklumo prabangos atributai: nepriekaištingas kostiumas, ekskliuzyvinis laikrodis, automobilis Aston Martin, į kairę ir dešinę švaistomi pinigai tik tam kad nustebintų aplinkinius. Tikras vyras ir dar su resursais? Be abejo. O tai, kad jo žvilgsnis nukrypsta į kiekvieną patrauklesnę moterį, kažkodėl nėra taip atgrasu, net suteikia jam savotiško žavesio. Kodėl? Jo elgesys rėkte rėkia, kad jis turi resursų visoms. Tokia moterų tolerancija kitoms seksualinėms partnerėms nė nesisapnuotų darbo neturinčiam laisvam menininkui, gyvenančiam iš žmonos atlyginimo ir turinčiam meilužę. Tada toks pat elgesys moterims tampa amoralus Taigi, kaip padaryti įspūdį moteriai? Vyrai irgi intuityviai žino, kam jiems reikalingas kad ir nelabai praktiškas, nelabai patogus, bet labai brangus ir išsiskiriantis automobilis. Jis jaučia, kodėl reikia nusivesti moterį į prabrangų restoraną, padovanoti deimantą ar ant kaklo užsisegti labai storą auksinę grandinę. Atmetus skonio ir mados reikalus, vise šie daiktai demonstruoja viena: man sekasi ir esu turtingas.Tai, kad moterį traukia finansinės ir socialinės sėkmės lydimi vyrai, palaiko atvirą ar slaptą vyrų poligamiją. Bernardas Šo yra įžvalgiai pastebėjęs: Motinystės instinktas skatina moterį verčiau rinktis vieną dešimtąją dalį pirmarūšio vyro nei visą trečios rūšies vyrą. Musulmonų kraštuose matome ryškią šio principo realizaciją. Vyras gali turėti kelias žmonas, bet tik tada, tai turi pakankamai pinigų. Jei esi biednas, neturėsi nė vienos Nors dažno vyro svajonė turėti kelias žmonas (tas sėjėjo godumas!), poligamija labiausiai pažeidžia būtent vyrus. Gerai, jei esi turtingas, turėsi tris ar daugiau žavių moteriškių, sklandančių aplinkui ir tenkinančių visus tavo įgeidžius. O jei ne, ką tada darysi? Iš kur gausi nors kokią moteriškę? Oksfordo universiteto sociologas D. Gambetta iškelė hipotezę, kad musulmoniškų kraštų poligamija netiesiogiai paaiškina savižudžių sprogdintojų fenomeną. Jis mano, kad tai susiję su seksu, tiksliau tariant su sekso stygiumi. Kadangi turtingesni vyrai turi kelias žmonas, tai kitiems jų tiesiog nelieka, kaip ir nelieka laisvai prieinamų moterų seksualinei draugystei. Visose poligaminėse kultūrose vyrai tampa agresyvesni siekdami moters, tad jose daugiau žmogžudysčių ir išprievartavimo atvejų. Tačiau ne visos poligaminės kultūros garsėja savižudžiais sprogdintojais. Gal prie to prisideda islamo pažadas, kad kiekvieno kankinio rojuje laukia 72 nekaltos mergaitės? Rojus seksualiai apribotam vyrui, nes toks pažadas vargu ar labai patrauklus monogaminės kultūros vyrui, kuriam praktiškai visada garantuota seksualinė partnerė. Tačiau neturtingam, jaunam, vienišam musulmonui tai gali skambėti kaip vienintelis kelias realizuoti savo priedermę. Tyrimai netiesiogiai patvirtina šią hipotezę, nes tarp savižudžių sprogdintojų daugiausia jaunų, neturtingų, vienišų musulmonų. (įdomi hipotezė
klausimas, kiek iš tiesų rali, bet įdomi sąsaja atrasta
)
Vyrams ir moterims labiau patinka mėlynos akys
Akių spalva nerodo jokio fiziologinio pranašumo. Mėlynos, rudos, žalios Tad kodėl ir vyrams, ir moterims mėlynos akys yra patrauklesnės? A. Miller ir S. Kanazawa pateikia galimą paaiškinimą iš mėlynų akių lengviau matyti, ar partneris simuliuoja simpatiją jums, ar jūs iš tikrųjų jam patinkate. Žmogaus vyzdys yra patikimas intereso ir patrauklumo indikatorius. Jis išsiplečia tada, kai žvelgiame į malonų asmenį. (o, kaip įdomiai!)Jei akys tamsios, šio pokyčio galime ir nepastebėti, kai šviesios gauname patikimą, nors ir dažniausiai neįsisąmonintą informaciją. Pamąstymas apie šį dėsningumą gerai tinka šio pirmojo straipsnio apie vyro ir moters skirtumus pabaigai. Nors evoliucija suformavo vyrą ir moterį skirtingus, turėdama jiems bendrą tikslą pratęsti žmogaus giminę ir padaryti ją geresnę, ji mums tai liepia daryti su meile ir nuoširdžiai. Kaip ir siekti ilgalaikio bei abi puses tenkinančio ryšio. Juk žiurkėms patrauklumas trunka kelias sekundes, drambliams tris dienas, o žmogui dažnai visą gyvenimą.
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-29 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 125 d. ]
[ Peržiūrėta: 933 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/kodel_vyrams_patinka_barbes_moterims_-_vyrai_su_bmw/catid/8 ]
Pradėkime nuo straipsnio "Kodėl vyrams patinka barbės, moterims - vyrai su BMW"
Čia galite pasiskaityti visą straipsnį + mano komentarus, pastebėjimus
-----------------------------
Šiuolaikiniai evoliucinės psichologijos tyrimai atskleidžia du skirtingus vyro ir moters pasaulius, apie kuriuos anksčiau kalbėti būtų buvę labai netaktiška. Juk uoliai kovota už lyčių lygybę, kuri klaidingai sutapatinta su vienodumu. Šiandien galima pagrįstai teigti, kad politiškai teisingas aklumas lyčių skirtumams yra atgyvena.
Nors eiliniam žmogui akivaizdu, kad vyro ir moters psichologija labai skirtinga, mokslinėje literatūroje vyravo nuomonė, kad skirtumai yra nežymūs, ir tie patys sąlygoti kultūrinių stereotipų ir auklėjimo, tad, kad būtų užtikrinta lyčių lygybė, juos būtina keisti. Šiandien vis dažniau nustatoma skirtumų, būdingų įvairių ir labai skirtingų kultūrų atstovams. Taigi tikėtina, kad jie atsirado ne dėl auklėjimo ypatybių ar moters priespaudos, bet dėl gilesnių priežasčių.Evoliucijos psichologai ir antropologai vis garsiau kalba apie tai, kad vyrų ir moters psichologijos ir elgesio skirtumus lemia ne jų prigimtis, o už jos slypinti geležinė evoliucijos logika.
Sakome: moterys iš Veneros, vyrai iš Marso. Atrodo, tikrai taip, ypač jei analizuoji vyro ir moters patrauklumo priežastis ir seksualinį elgesį. R. Dunbar ištyrė, kas vyrams ir moterims patrauklu skelbimuose ieškau partnerio. Rezultatai gerai iliustruoja skirtingas taisykles, pagal kurias vyras ir moteris renkasi sau draugą. Geriausia strategija moteriai parašyti patraukli, figūringa blondinė. Vyrui mielas, atletiškas milijonierius. Kodėl atsiranda šių skirtumų? (taigi taigi taigi, manau, kad dažnas iš mūsų esame bent kartą pamąstę, kokie faktoriai lemia vieno ar kito asmens populiarumą... Skaitome toliau, bus gana nuodugniai ir, mano požiūriu, taikliai atskleista
Vyras, žavėdamasis moters grožiu, diagnozuoja jos sveikatą?
Antropologė H. Fisher, remdamasi įvairių kultūrų tyrimais, teigia, kad vyrus universaliai traukia jaunesnės moterys, ypač tos, kurių išoriškai matomi vaisingumo ir geros sveikatos požymiai (tada klausimas, kodėl taip ilgai grožio etalonu buvo įsivyravusios tos perstypusios manekenės?.. Na, dabar jau menksta anoreksikių/bulimikių era ir grįžta sveikos, gražios, vaisingos moters etalonas! Už tai ir pakelkime, brangiosios, taurę raudono vyno
Taigi, kas vyrui gražu? Ir kaip tos grožybės susijusios su jos genetiniu patrauklumu?
Gamta pasirūpino, kad vyrui (ir moteriai ) būtų gražu tai, kas evoliuciškai teisinga.
Gražūs, ilgi ir sveiki plaukai (o vat jums ir atsakymas, kodėl trumpaplaukės, ežiuku besibadančios feministės (sorry, taikau stereotipą, neįsižeiskite
Dažnai vyrai pirmiausia kreipia dėmesį į moters plaukus. Sveikų moterų vešlūs, blizgūs plaukus. Jei jie ne tik vešlūs, bet ir ilgi dar geriau. Kadangi plaukai auga ilgai, ilgi plaukai yra geras rodiklis, kad bent keletą metų moters sveikata yra puiki. Moterys pačios puikiai jaučia savo plaukų svarbą kiekvienoje rankinėje rasi šukas, o rytinis plaukų priežiūros ritualas, kartais užtrunkantis net valandą, yra kiekvienos dienotvarkėje. O kur dar garbanėlės, dažiukai, kondicionieriai, lakai ypatingesnei progai! Visi šie veiksmai sunkiai suprantami vyrui, tačiau skirti būtent jam jo juslėms apgauti ir simpatijai laimėti.
Plonas liemuo, gražūs klubai
Atrodo, neatsitiktinai dvaro ponios taip stipriai veždavosi korsetais liemenį, kad net pritrūkusios oro alpdavo viduryje baliaus. Jos intuityviai žinojo tai, ką dabar galima patvirtinti tyrimais plonas liemuo ir gražūs klubai vyrams gražu (aišku, jei tai ne vyro liemuo ir klubai ). Tokios figūros ypatybės, pasirodo yra būdingos moterims, kurios turi daugiau hormonų, užtikrinančių vaisingumą. (OK, klubai nebėda, o vat su lieknu liemeniu, nepaslaptis, tenka paplušėti...) Dar daugiau, S. Gaulinas ir W. Lassekas nustatė, kad užpakaliuke ir gražių formų šlaunyse (o ne pilvuke!) saugomos maistinės medžiagos (omega-3 riebiosios rūgštys), reikalingos vaisiaus smegenims formuotis.
Gražios formos, didelė krūtinė (čia įdomus paaiškinimas
Evoliuciniai psichologai ilgai suko galvą, kodėl vyrų akį traukia didelė krūtinė. Juk krūtinės dydis nėra susijęs tuo, kiek ji gali išskirti pieno vaikui maitinti. Atsakymas, atrodo, yra kitur. Harvardo antropologas F. Marlowe teigia, kad didesnės krūtys senstant greičiau praranda formą. O mažas krūtis amžius paliečia ne taip. Tad vyrų suvokimas remiamas maždaug tokia logika: Jei merginos didelė krūtinė ir ji geros formos, akivaizdu, kad ji jauna. Jei maža nežinia. Atrodytų, šis paprastas vidinis vertinimo kriterijus ir valdo vyrų simpatijas. Bet šią tiesą seniai žino plastinės chirurgijos specialistai ir siūlo moterims padidinti ir pagražinti krūtis mainais į pinigus ir vyrų dėmesį
Kodėl blondinės patrauklesnės? (nagi vagi jums ir prašom atsakymas į, rodos, amžiną klausimą
Nepaisant pašaipių anekdotų, blondinių teigiamas įvaizdis gerokai stipresnis. Kažkodėl Džeimsą Bondą nuolat ketina apgauti ir nužudyti tamsiaplaukės, o blondinės jam padeda ir yra vertos meilės. Atsitiktinumas? Vargu, nes per dažnai blondinės ir geros moters paralelės kartojasi realiose ir sukurtose istorijose. Juk Pelenė, Miegančioji gražuolė, vaidilutės vaizduojamos ir įsivaizduojamos šviesiaplaukės. Ir šiuolaikinės gražuolės linkusios tapti blondinėmis. Kodėl? Atrodo, didesnė vyrų simpatija šviesių plaukų savininkėms susijusi su panašia biologine logika, kaip ir dėmesys gražios formos krūtinei. Šviesūs plaukai su amžiumi tamsėja. Tad vyras pagal šviesius plaukus iš tolo gali nustatyti jaunesnę merginą. Jei remtumėmės prielaida, kad vyrus traukia jaunos (o su tuo sunku ginčytis), plaukų spalva svarbus ir paprastas požymis. Tiksliau buvo, kol šios vyrų evoliucijos įtvirtintos programos neperprato moterys ir kosmetikos pramonė.
Subtilūs požymiai
Vyrai, atlikdami sveikatos ir vaisingumo diagnostiką, vadovaujasi ir labai menkai išoriškai pastebimais požymiais. Neseniai G. Millerio atliktas tyrimas parodė, kad striptizo šokėjos uždirba daugiausiai arbatpinigių ovuliacijos, t. y. didžiausio vaisingumo ir seksualinio potraukio metu. Palyginkite: šokėjos vidutiniškai gaudavo 70 JAV dolerių arbatpinigių ovuliacijos metu, 35 mėnesinių, 50 kitu laiku. Gal moterų pakitusią parengtį vyrams išduoda subtilūs moterų judesiai ar veido išraiška? Gal kvapas? Greičiausiai ir viena, ir antra, ir trečia.
Kvapas
Genetikai žino, kad kuo genetiškai tolimesni individai užmezga vaisių, tuo jis stipresnis ir gyvybingesnis. Buitinis įrodymas nekilmingi kiemsargiai, šunys, kurių tėvai mįslė, yra atsparesni ligoms, protingesni ir ilgaamžiškesni nei grynaveisliai, tūkstančius kainuojantys šunys. Ar žmogus gali atpažinti jam genetiškai patraukliausią (geneteiškai tolimą) partnerį ir ar jis evoliuciškai užprogramuotas siekti genetiškai tobulesnio palikuonio ir labiau kreipti dėmesį į asmenis, kurie genetiškai labiau skirtingi? Yra pagrindo teigti, kad taip. H. Fisher atliko eksperimentą: uostydamos priprakaituotus marškinėlius moterys turėjo nustatyti joms patraukliausią vyro prakaito kvapą. Pasirodė, kad joms patraukliausias kvapas yra tų vyrų, kurių skirtinga imuninė sistema. Kiti tyrimai rodo, kad vyraujančios keturios cheminės sistemos (dopaminas, serotoninas, estrogenas, testosteronas) ne tik lemia kvapą, bet yra susijusios su žmogaus elgesio ypatybėmis. H. Fisher net sudarė hormoninę tipologiją, leidžiančią prognozuoti, kuris vyras kuriai moteriai bus patrauklus. Kitaip tariant, uoslė mums irgi padeda genetiškai ir evoliuciškai tinkamai pasirinkti. Tiesa, moterys yra tam jautresnės.
Moteris, žavėdamasi vyru, vertina jo statusą ir piniginę?
Vieno tyrimo metu patrauklus vyriškis prieina prie koledžo studentės ir siūlo kartu praleisti naktį. Mergina nesutinka. Nesutinka ir kitos. Tačiau, kai patraukli mergina prieina prie vaikino ir siūlo tą patį, sutinka 75 proc. Ar visi vyrai tokie moraliniai supuvėliai? Ne, nes jiems seksualinis nuotykis nėra partnerio pakeitimas. Be to, vyrų ir moterų programos šiuo požiūriu, atrodo, skirtingos.Vyrai labiau linkę turėti daugiau seksualinių partnerių ir įvairiausių pasiteisinimų savo seksualinei neištikimybei. Atrodo, kad vyrų evoliucinė programa skatina elgtis kaip dainoje O broli, kol jaunas, sėk pasėlio grūdą. Juk tas vyras, kuris turės daugiau santykių ir plačiau paskleis savo genetinę informaciją, evoliucijos požiūriu įveiks ištikimąjį namisėdą Tačiau, kodėl moterys išrankesnės ir kodėl jos nesiekia kiekvienos galimos progos seksui? Kodėl joms mažai rūpi vyro amžius, plaukai, liemens apimtis ir gražios šlaunys?
Gražuolė ir pabaisa
Šimtai pasakų ir realaus gyvenimo pavyzdžių iš pirmo žvilgsnio kelia nuostabą: kaip tokiai žaviai moteriškei gali patikti toks pabaisa? Kaip Lietuvos gražuolė gali pasirinkti narkobosą su kvadratine galva? Kodėl žavi jaunuolė išteka už turtingo sukriošėlio iš už Atlanto? Kodėl, priešingai nei vyrams, moterims labiau patinka vyresni?Evoliucijos požiūriu moterims nereikia daug partnerių. Juk vienu metu ji gali pastoti tik nuo vieno (palyginkite su vyru, kuris per savaitę gali pagaminti futbolo komandą). Be to, seksas per devynis nėštumo mėnesius jai neturi jokios gamtinės prasmės. Moterims svarbu kita jai reikia fizinio ir materialinio saugumo, garantijų, kad būdama nėščia ir augindama vaiką ji bus aprūpinta bei apginta. Evoliucijoje moterys, pasirinkdavusios saugumą užtikrinančius partnerius, turėdavo didesnę tikimybę, kad jų vaikai išgyvens ir bus apginti. Taigi nieko nuostabaus, kad ši evoliucinė taisyklė, pasireiškianti per patinka ar nepatinka, kreipia vyrų akis į praeinančios moters kojas, o moters į vyro socialinį pajėgumą. Skirtingose kultūrose socialinis pajėgumas reiškia kiek kitus dalykus, bet yra ir bendrumų.
Fizinės jėgos pranašumas
Aukštas, raumeningas vyras turi daugiau šansų sulaukti moters simpatijų, nes šie požymiai signalizuoja fizinę jėgą. Todėl yra didesnė tikimybė, kad toks partneris galės užtikrinti moters ir jos vaiko fizinę apsaugą tiek nuo išorės priešų, tiek nuo kitų gentainių. Posakis už vyro kaip už pečiaus puikiai atspindi vidinę ir evoliucinę tokio patrauklumo motyvaciją. (Taip taip taip taip taip!!! Mano asmeninė nuomonė - mėgaujuosi galimybe pradingti už vyro nugaros/pečių
Pinigai ir statusas
Merginos dievina deimantus ir brangias dovanas. (argi jau taip tik deimantus ir brangias dovanas? Aš drįstu teigti, kad moterims patinka dėmesys ir suvokimas, kad brangus vyras praleido laiko, beieškodamas jai dovanos. Na, bent jau man svarbu ne dovanos kaina, o pati dovana ir Meilė, su kuria ji dovanojama! Miela pačio nuskinta žibutė yra kur kas malonesnė dovana nei internetu užsakyta didžiausia puokštė gėlių, kurią pristatys pasiuntinukas...) Ir bet kokias kitas dovanas, jei tik jos neturi praktinio pritaikymo (pavyzdžiui, puodas, keptuvė, ar dulkių siurblys). Tuo jos skiriasi nuo vyrų, kuriems geros replės subjektyviai vertingesnės už rožių puokštę: Kam niekams pinigus laidai? Nors moterys yra praktiškesnės, reta moteris piktai sureaguotų į gėles ar žavų niekutį. Nes šios dovanėlės įrodymas, kad vyras turi atliekamų pinigų.Moteris inkstinktyviai ieško vyro, kuris užtikrintų jai ir jos vaikui reikiamus resursus. O juos signalizuoja vyro gebėjimas leisti pinigus ne pirmo būtinumo daiktams (vadinasi, jų turi daug!).Džeimsas Bondas traukia moteris ne fizinėmis ypatybėmis. Jis ne atletas ir ne jaunuolis, be to, beveik visada atsiranda fiziškai už jį stipresnis priešas. Nemaža dalis jo patrauklumo prabangos atributai: nepriekaištingas kostiumas, ekskliuzyvinis laikrodis, automobilis Aston Martin, į kairę ir dešinę švaistomi pinigai tik tam kad nustebintų aplinkinius. Tikras vyras ir dar su resursais? Be abejo. O tai, kad jo žvilgsnis nukrypsta į kiekvieną patrauklesnę moterį, kažkodėl nėra taip atgrasu, net suteikia jam savotiško žavesio. Kodėl? Jo elgesys rėkte rėkia, kad jis turi resursų visoms. Tokia moterų tolerancija kitoms seksualinėms partnerėms nė nesisapnuotų darbo neturinčiam laisvam menininkui, gyvenančiam iš žmonos atlyginimo ir turinčiam meilužę. Tada toks pat elgesys moterims tampa amoralus Taigi, kaip padaryti įspūdį moteriai? Vyrai irgi intuityviai žino, kam jiems reikalingas kad ir nelabai praktiškas, nelabai patogus, bet labai brangus ir išsiskiriantis automobilis. Jis jaučia, kodėl reikia nusivesti moterį į prabrangų restoraną, padovanoti deimantą ar ant kaklo užsisegti labai storą auksinę grandinę. Atmetus skonio ir mados reikalus, vise šie daiktai demonstruoja viena: man sekasi ir esu turtingas.Tai, kad moterį traukia finansinės ir socialinės sėkmės lydimi vyrai, palaiko atvirą ar slaptą vyrų poligamiją. Bernardas Šo yra įžvalgiai pastebėjęs: Motinystės instinktas skatina moterį verčiau rinktis vieną dešimtąją dalį pirmarūšio vyro nei visą trečios rūšies vyrą. Musulmonų kraštuose matome ryškią šio principo realizaciją. Vyras gali turėti kelias žmonas, bet tik tada, tai turi pakankamai pinigų. Jei esi biednas, neturėsi nė vienos Nors dažno vyro svajonė turėti kelias žmonas (tas sėjėjo godumas!), poligamija labiausiai pažeidžia būtent vyrus. Gerai, jei esi turtingas, turėsi tris ar daugiau žavių moteriškių, sklandančių aplinkui ir tenkinančių visus tavo įgeidžius. O jei ne, ką tada darysi? Iš kur gausi nors kokią moteriškę? Oksfordo universiteto sociologas D. Gambetta iškelė hipotezę, kad musulmoniškų kraštų poligamija netiesiogiai paaiškina savižudžių sprogdintojų fenomeną. Jis mano, kad tai susiję su seksu, tiksliau tariant su sekso stygiumi. Kadangi turtingesni vyrai turi kelias žmonas, tai kitiems jų tiesiog nelieka, kaip ir nelieka laisvai prieinamų moterų seksualinei draugystei. Visose poligaminėse kultūrose vyrai tampa agresyvesni siekdami moters, tad jose daugiau žmogžudysčių ir išprievartavimo atvejų. Tačiau ne visos poligaminės kultūros garsėja savižudžiais sprogdintojais. Gal prie to prisideda islamo pažadas, kad kiekvieno kankinio rojuje laukia 72 nekaltos mergaitės? Rojus seksualiai apribotam vyrui, nes toks pažadas vargu ar labai patrauklus monogaminės kultūros vyrui, kuriam praktiškai visada garantuota seksualinė partnerė. Tačiau neturtingam, jaunam, vienišam musulmonui tai gali skambėti kaip vienintelis kelias realizuoti savo priedermę. Tyrimai netiesiogiai patvirtina šią hipotezę, nes tarp savižudžių sprogdintojų daugiausia jaunų, neturtingų, vienišų musulmonų. (įdomi hipotezė
Vyrams ir moterims labiau patinka mėlynos akys
Akių spalva nerodo jokio fiziologinio pranašumo. Mėlynos, rudos, žalios Tad kodėl ir vyrams, ir moterims mėlynos akys yra patrauklesnės? A. Miller ir S. Kanazawa pateikia galimą paaiškinimą iš mėlynų akių lengviau matyti, ar partneris simuliuoja simpatiją jums, ar jūs iš tikrųjų jam patinkate. Žmogaus vyzdys yra patikimas intereso ir patrauklumo indikatorius. Jis išsiplečia tada, kai žvelgiame į malonų asmenį. (o, kaip įdomiai!)Jei akys tamsios, šio pokyčio galime ir nepastebėti, kai šviesios gauname patikimą, nors ir dažniausiai neįsisąmonintą informaciją. Pamąstymas apie šį dėsningumą gerai tinka šio pirmojo straipsnio apie vyro ir moters skirtumus pabaigai. Nors evoliucija suformavo vyrą ir moterį skirtingus, turėdama jiems bendrą tikslą pratęsti žmogaus giminę ir padaryti ją geresnę, ji mums tai liepia daryti su meile ir nuoširdžiai. Kaip ir siekti ilgalaikio bei abi puses tenkinančio ryšio. Juk žiurkėms patrauklumas trunka kelias sekundes, drambliams tris dienas, o žmogui dažnai visą gyvenimą.
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-29 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 125 d. ]
[ Peržiūrėta: 933 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/kodel_vyrams_patinka_barbes_moterims_-_vyrai_su_bmw/catid/8 ]
"Premonition" / "Nuojauta"

Vakar SNOBO nakties kinas rodė superinį filmą "Premonition" / "Nuojauta"... Vertas dėmesio bei, mano požiūriu, būtinas pasižiūrėti tiems, kas myli, tiems, kas turi gyvenimo ramstį, tiems, kas yra begalo prisirišęs prie savo artimųjų...
Kai vieną dieną pabundi ir supranti, kad netrukus neteksi Mylimiausio žmogaus, pasaulis susvyruoja po kojomis... Neriesi iš kailio, stengiesi pakeisti likimą, kad tiktai taip neįvyktų, kad tiktai neprarastum to, be kurio, rodos, nebematai savo tolimesnio gyvenimo... Bet likimo neapkvailinsi... Kas Fortūnos lemta, to... nepasuksi kitu keliu...
Linda Hanson (vaidina Sandra Bullock) moteris, kuri patenka į, rodos, neįmanomą situaciją - vieną dieną pabudusi, sužino, kad jos vyras Jim'as Hanson'as (vaidina Julian McMahon) žuvo avarijoje, o kitą rytą... nusileidusi į pirmame aukšte esančią virtuvę, pamato jį gurkšnojantį rytinę kavą... Sekantį rytą jos vyras vėl žuvęs, vyksta laidotuvės... Kas bus ateinantį rytą? Jis duše, jo širdis plaka, jis šiltas, jį gali apkabinti... Ar tai tik stresą patyrusios moters iliuzijos? Nenoras paleisti brangaus žmogaus? Baimė?..
Filmo pabaigoje negalėjau nustoti drebėjusi... Skruostais riedėjo didžiulės lyg pupos ašaros... Atsigulusi dar ilgai galvojau apie filmo moralą - kas likimo duota, turi įvykti... Ir kiekviena diena, kurią gyvename šiame pasaulyje, yra stebuklas, kuriuo reikia didžiuotis... Kas turi išeiti, tą privalome paleisti... bet juk taip nesinori... Juk visi esame egocentristai, savanaudžiai, kurie... tenorime būti laimingi...
Žodžiu, pasižiūrėkite, rasite, ką sau pritaikyti.. Man buvo sunku žiūrėti, nes iškilo artimųjų, patekusių į panašią situaciją, išgyvenimai. Tai užgniaužė gerklę ir privertė išgyventi skausmą iš naujo...
Įvertinimas: nežinau... sunku vertinti balais... užteks, kad pasakysiu... vertas dėmesio...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-23 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 118 d. ]
[ Peržiūrėta: 1011 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/premonition__nuojauta/catid/8 ]
"The Constant Gardener" / "Ištikimasis sodininkas"
Kai pavargstama nuo Hollywood'inių šaudau-gaudau filmų, kur Bond'o tipo veikėjai keičia moteris dažniau nei kojines, kur vienintelėmis vertybėmis įvardijami tik pinigai ir... daug pinigų, tada verta atsigręžti į tokius filmus, kaip "Ištikimasis sodininkas"!

Tai filmas apie lėtai augančią, bręstančia meilę, kuri... deja, neturi gražios pabaigos, bet priverčia susimąstyti, ar mes padarytume tai, ką padarė pagrindinis filmo veikėjas diplomatas Justin'as (vaidina Ralph Fiennes) dėl savo žmonos Tessa'os (vaidina Rachel Weisz)...
Tessa - kovotoja už žmogaus teises Afrikoje, siekianti sustabdyti medikamentų eksperimentus daromus Juodajame žemyne, naudojant vietinius tarsi laboratorines žiurkes... Reformatorė, aktyvistė, nebijanti prabilti garsiai apie problemas, kurias daugelis, įsikuitę į gyvenimo patogumų guolį, nori nutylėti.
Justin'as - tylus diplomatas, svajojantis, anot Tessa'os, apie sodą be piktžolių
Besikrapštantis savo gėlių darželyje ir tik svajojantis, bet... nekovojantis už geresnį pasaulį. Bet vieną dieną, kai blogiukai, be kurių filmas visgi neįmanomas, idealaus pasaulio priešai, nužudo Tessą, Justin'as imasi sekti jos pėdomis, atradęs tą tiesą, už kurią kovojo jo žmona, jis padeda jai išplaukti į dienos šviesą, pasiekti žmones, kurie privalo išgirsti apie nelegalius bandymus, turinčius įtakos žmonių sveikatai... Ar tai padėjo? Ar tai pakeitė pasaulį? Ne, pasaulio tai nepakeitė, tiesiog keliems blogiukams buvo pasvilinti padai, neteko šiltos vietos. Ar buvo nutraukti bandymai? Ten galbūt, bet beveik neabejoju, kad pradėti kitur... Juk Juodasis žemynas didelis, ten daug neišsilavinusių žmonių, kurie remiasi jiems teikiama Vakarų pasaulio parama ir kuriuos galima paversti laboratoriniais triušiais nieko neaiškinant tiesiog teigiant... Jutin'as filmo pabaigoje nužudomas. Laimingos pasakos pabaigos nėra. Bet... toks gyvenimas...
Įvertinimas: 9 iš 10 balų.
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-21 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 116 d. ]
[ Peržiūrėta: 885 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/the_constant_gardener__istikimasis_sodininkas/catid/8 ]

Tai filmas apie lėtai augančią, bręstančia meilę, kuri... deja, neturi gražios pabaigos, bet priverčia susimąstyti, ar mes padarytume tai, ką padarė pagrindinis filmo veikėjas diplomatas Justin'as (vaidina Ralph Fiennes) dėl savo žmonos Tessa'os (vaidina Rachel Weisz)...
Tessa - kovotoja už žmogaus teises Afrikoje, siekianti sustabdyti medikamentų eksperimentus daromus Juodajame žemyne, naudojant vietinius tarsi laboratorines žiurkes... Reformatorė, aktyvistė, nebijanti prabilti garsiai apie problemas, kurias daugelis, įsikuitę į gyvenimo patogumų guolį, nori nutylėti.
Justin'as - tylus diplomatas, svajojantis, anot Tessa'os, apie sodą be piktžolių
Įvertinimas: 9 iš 10 balų.
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-21 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 116 d. ]
[ Peržiūrėta: 885 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/the_constant_gardener__istikimasis_sodininkas/catid/8 ]
Paulo Coelho "Zahiras"

Perskaičiusi Paulo Coelho knygą Zahiras ilgai galvojau, kokią apžvalgą parašyti. Nesinorėjo tiesiog atpasakoti turinio ar parekomenduoti perskaityti, nes, mano manymu, knyga yra iš tiesų... gera. Ji daugiau negu gera... Ji ypatinga... Todėl ir recenziją parašyti norėjosi įdomią, pritraukiančią, atskleidžiančią, ką iš tiesų galvoju... Nes ši knyga patenka į mano favoričių sąrašą greta Antuanas de Sent-Egziuperi Mažojo Princo ir Richard'o Bach'o Džonatano Livingstono žuvėdros.
Kelias diena praleidau besvarstydama. Kadangi skaitydama Zahirą iš rankų nepaleidau pieštuko, žymėjausi itin sudominusias vietas, tuščius knygos lapus užpildžiau savo pastebėjimais, prisiminimais, pamąstymais, kurie kartais iškildavo perskaičius vieną ar kitą sceną ir mintyse susiformavus tam tikroms asociacijoms, o kartais išplaukdavo, rodos, iš pačių pasąmonės gelmių, nekviestos, nelauktas mintys kilo iš užmaršumo šešėlių ir vertė susimąstyti. Taip nejučia knyga tapo mano... Dienoraščiu. Mano... savianalizės sąsiuviniu...
Supratau, kad knygos recenzuoti objektyviai negaliu. Tiesiog turiu patarti... perskaityti. Abejingi išdėstytoms mintims nesugebėsite likti galbūt, būdamas užkietėjusiu realistu, pašiepsite tai, kas knygos pagrindiniams veikėjams taip svarbu, galbūt susimąstysite, gūžtelėsite pečiais ir nuspręsite kada nors, kai turėsite laiko (dažniausiai tai reiškia... niekada...) taip pat išmėginti savianalizę, o galbūt pateksite į tą kategoriją, į kurią stačia galva pasinėriau aš, ir knygoje atrasite tai, ko nedrįsote sau pripažinti, susimąstysite apie savo poelgius, sprendimus, apie tai, kaip einate gyvenimo keliu ir ką norėtumėte savyje pakeisti, siekdami... tobulybės...
Nerekomenduoju, o primygtinai siūlau perskaityti.
Knyga verta jūsų laiko ir tų kelių dešimčių litų iš jūsų kišenės bei vietos jūsų namų bibliotekoje.
Įvertinimas... 11 balų iš... 10
P.s. tiesa, knygos pabaiga pasirodė kiek... tarsi išspausta per prievartą, tarsi autoriui trūko laiko arba... noro pabaigti, nes berašydamas jau išsiaiškino viską, ką norėjo suprasti ir dėl savęs knygos nebūtų baigęs, bet skaitytojams, o gal tiksliau redaktoriams ir leidyklai reikėjo pabaigos. Bet čia tik mano nuomonė
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-21 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 116 d. ]
[ Peržiūrėta: 863 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/paulo_coelho_zahiras/catid/8 ]
Maudynės žvaigždės spinduliuose!
Tik pasirodyk viešumoje ir užpuls žurnalistai
Šiandien iš pat ryto Lemonas su Liuda užpuolė SMS'ais, kad patapau... "15 minučių" žvaigžde!..
Taigi kadangi esu begalo dosni, tai leisiu jums visiems, o mirtingieji, pasimaudyti mano žvaigždės spinduliuose
Didžiuokitės, kad pažįstate tooookią asmenybę

Pasirodo buvau išrinkta stilingąja renginio žiūrove

P.s. kam tos gėlės, kam tos gėlės, geriau mažos dovanėlės...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-19 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 114 d. ]
[ Peržiūrėta: 866 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/maudynes_zvaigzdes_spinduliuose/catid/8 ]
Šiandien iš pat ryto Lemonas su Liuda užpuolė SMS'ais, kad patapau... "15 minučių" žvaigžde!..
Taigi kadangi esu begalo dosni, tai leisiu jums visiems, o mirtingieji, pasimaudyti mano žvaigždės spinduliuose

Pasirodo buvau išrinkta stilingąja renginio žiūrove

P.s. kam tos gėlės, kam tos gėlės, geriau mažos dovanėlės...
Joke!
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-19 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 114 d. ]
[ Peržiūrėta: 866 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/maudynes_zvaigzdes_spinduliuose/catid/8 ]
Partizanų pagerbimo, kariuomenės ir visuomenės vienybės diena
Tiek Vilniuje, tiek Kaune 2008 m. gegužės 17 d. buvo renginių, skirtų partizanų pagerbimui, visuomenės ir kariuomenės dienai pažymėti. Reklamos gausa, mano požiūriu, nepasižymėjo nei vienas iš renginių. Tarkim, apie Vingio parke Vilniuje vyksiantį renginį netyčia sužinojau iš draugės, kuri domėjosi galimybės prekiauti maistu ir gėrimais renginio vietoje. Apie Kaune prie IX foto vyksiančius Napoleono, I ir II Pasaulinio karo laikų mūšių inscenizacijas iš pradžių išgirdau iš pažįstamo, o kiek vėliau pamačiau ir reklaminį plakatą VDU skelbimų lentoje, tačiau taip jau nedrąsiai pakabintą kampe
Netoliese kabėjo ir plakatas, reklamuojantis naktį Vytauto Didžiojo karo muziejuje, kuris, anot teksto, dirbs net iki 1 valandos nakties
Ir tiek žinių...
Pasirinkome sudalyvauti renginyje prie IX forto. Įkalbinau susiburti ir kursiokus, tačiau, manau, kad jie mano pakvietimu galiausiai neliko patenkinti... Bet apie viską nuo pradžių...
Renginys, turėjęs prasidėti 18 val., šiaip taip įsijudėjo gal ketvirtis prieš 19 val... Turėjome sočiai laiko apeiti mažutė parodėlę.


Ir dar užteko laiko papozuoti belaukiant:

Galų gale pradžia - vėliavos pakėlimas:

Toliau - Napoleono mūšius atvykę inscenizuoti Vytauto Didžiojo muziejaus Karo istorijos klubo nariai pavaikštinėjo po didžiulę pievą, papyškino kelis kartus ir... tiek to vaizdo...

Jau iš karto užkliuvo tai, kad netikslingai pasirinkta pieva, esanti priešais IX fortą, pagrindiniam veiksmui. Kadangi inscenizacijoms turėta daug erdvės, tai dalyviai pasklido po visą ją, o žiūrovams visai tai sudarė tik... tuštumos ir neišbaigtumo įvaizdį
I Pasaulinio karo mūšis atrodė... patetiškai... 4 prieš 3 (anot kitų šaltinių, 7 prieš 6... bet tai proporcijos nekeičia suma sumarum...) pakariavo kelias akimirkas ir... baigta...
Kai didžioji dauguma žiūrovų nusprendė, kad kaip ir viskas, galų gale pajudėjo II Pasaulinio karo mūšio inscenizacija. Na, čia bent jau dedu pliusą organizatoriui (pagal mano žinias, visą renginį suorganizavo vienas žmogelis, kuris buvo ir visų mūšių įgarsintojas...)!

Po pievą matėme siaučiantį transportą, atbogintą net iš Čekijos, retromobiliai padarė savo šou, kur kas daugiau karių sudarė įspūdį, pirotechnika privertė žiūrovus aikčioti ir akis išpūtus baksnoti pirštais ir susižavėjus šūkauti Pažvelk ten! O vat ten!


Tiesa, gal kiek per ilgas visas mūšis buvo, bet vėlgi dėl to paties faktoriaus netinkamai pasirinktų atstumų/per didelės pievos, nes kol vokiečių kariai atšliaužė iki pagrindinės mūšio linijos, tai žiūrovams jau kie ir pabodo... Taip, sutinku, viskas buvo stengtasi atvaizduoti kuo tikroviškiau ir pan. Bet tuomet pasirinkta ne ta tikslinė auditorija žmonėms, kurie tenai buvo susirinkę (jaunimas, šeimos su vaikais, močiutės su anūkais ir pan., kurie su military susiję tiek pat, kiek aš su... baletu...), norėjosi viską matyti iš arčiau, tuomet ir efektas būtų didesnis ir patenkintų būtų kur kas daugiau.
Taigi, suma sumarum, renginuko idėja superinė, bet su organizavimu... Keli pastebėjimai apie tokius renginius:
1. derėtų šou daryti ne sau, o žiūrovams. Suprantu, kad saugūs atstumai (šiaip juoką kėlę išraudę ir idealistiška, lyg Tėvynę gintų lakstantys šauliukai, kurie visa gerkle, bet kiek drebančiais, savimi neužtikrintais balsais stūgavo, kad pasitrauktume saugiu atstumu ), saugumo taisyklės ir pan., yra svarbu, bet tas saugus atstumas atrodė patetiškai, kai visas veiksmas vyko taip toli, kad be akinių vargiai ką ir įmačiau...
2. geriau mažiau apžioti, bet gerai padaryti Atsiremiame į kiekybės ir kokybės santykį Norėta per daug, o gauta per mažai Tarkim, Napoleono laikų mūšio inscenizacija buvo iš viso ten ne į temą (ir pagal vietovę (fortas), ir pagal laikmetį, kuris buvo akcentuotas (pasauliniai karai)). Na, jei jau taip norėta, tai galėjo gi pasikviesti klubus iš gretimų valstybių ir bent kažką padaryti, o ne 8-10 žmonių milžiniškoje pievoje pabėgioti Su I Pasauliniu irgi kiek nusvilo... Apmaudu. Būtų pilnai užtekę vien II Pasaulinio karo mūšio inscenizacijos ir žiūrovai būtų likę labiau patenkinti, nes nebūtų tekę tiek laukti realiai nieko nematant, ir patiems dalyviams, manau, būtų buvę smagiau.
3. Jei jau taip norėta įtraukti ir Karo istorijos klubo narius, ir I Pasaulinio karo rekonstruktorius, tai būtų pakakę uniformų, ginklų parodos, galimybės nusifotografuoti ir pan.
Reklamuotasis nemokamas įėjimas į IX forto muziejų iš viso buvo kažkoks nesusipratimas... Leido tik su gidų už kurį... turėjo susimokėti!
Taigi tas pats bet kurią dieną galioja!
Įdomu, kaip renginys Vilniuje praėjo. (pasiskaičiusi programą KAM puslapyje, kiek pasigailėjau pasirinkusi Kauną, o ne Vilnių šeštadieniui...) Kiek girdėjau, tenai persikelta į senuosius riterių laikus, o paroda suorganizuota iš dabartinės kariuomenės technikos ir amunicijos. Manau, kad bent jau mastas buvo didesnis. Bet neverskime visko tik ant to, kad tai... sostinė! Yra tų galimybių ir Kaunui! Tik noro ir minčių pakankamai reikia turėti...
Vat kad Trakuose renginį praleidau, tai gailiuosi
Vėlgi, bent aš nesusidūriau su reklama... Gal Vilniuje, kaip arčiau Trakų, buvo daugiau reklamuojama, bet kodėl tuomet tokia diferenciaciją?.. Apmaudu...
Na, bet suma sumarum, ačiū už renginuką! Ir po to sekusius skanius cepelinus Karmėlavoje, nes kareiviškos košės kažkaip nebesulaukėme
Po II Pasaulinio karo mūšio inscenizacijos prasidėjo... tikriausiai III Pasaulinio karo mūšiai
Nes to, kas vyko mūšio lauke, niekas nebekomentavo, o loginė seka, kad po I P.k. sekė II P.k., vadinasi, toliau vystoma istorija ir... rodomas III P.k.
Arba šiaip panoro iššaudyti likusius užtaisus
P.s. iš istorijos rekonstruktorių girdėti nusivylimai tik padidino pasipiktinimą mūsų įstatymine baze... Renginys vėlavo, pasirodo, todėl, kad mūsų tautiečiams rekonstruktoriams, priešingai nei viešėjusiems latviams ar rusams, uždrausta turėti bet kokius to laikmečio šaunamuosius ginklus, taigi teko skolintis iš Kino studijos (ačiū bent už tai...), o ten nutiko kažkokie nesusipratimai su ginklų dalybomis ir pan... Be to, išgirsta istorija apie tai, kaip viename renginyje teisėtvarkos pareigūnai supakavo istorijos rekonstruktorius, atėmė turėtus eksponatus ir iki šiol jų negrąžina.. nes vyksta tyrimas, užvesta byla ir pan... Na, komentuoti daug nenoriu, bet, mano požiūriu, vat taip ir žudomas pilietiškumas!..
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-18 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 113 d. ]
[ Peržiūrėta: 887 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/partizanu_pagerbimo_kariuomenes_ir_visuomenes_vienybes_diena/catid/8 ]
Pasirinkome sudalyvauti renginyje prie IX forto. Įkalbinau susiburti ir kursiokus, tačiau, manau, kad jie mano pakvietimu galiausiai neliko patenkinti... Bet apie viską nuo pradžių...
Renginys, turėjęs prasidėti 18 val., šiaip taip įsijudėjo gal ketvirtis prieš 19 val... Turėjome sočiai laiko apeiti mažutė parodėlę.
Ir dar užteko laiko papozuoti belaukiant:
Galų gale pradžia - vėliavos pakėlimas:
Toliau - Napoleono mūšius atvykę inscenizuoti Vytauto Didžiojo muziejaus Karo istorijos klubo nariai pavaikštinėjo po didžiulę pievą, papyškino kelis kartus ir... tiek to vaizdo...
Jau iš karto užkliuvo tai, kad netikslingai pasirinkta pieva, esanti priešais IX fortą, pagrindiniam veiksmui. Kadangi inscenizacijoms turėta daug erdvės, tai dalyviai pasklido po visą ją, o žiūrovams visai tai sudarė tik... tuštumos ir neišbaigtumo įvaizdį
I Pasaulinio karo mūšis atrodė... patetiškai... 4 prieš 3 (anot kitų šaltinių, 7 prieš 6... bet tai proporcijos nekeičia suma sumarum...) pakariavo kelias akimirkas ir... baigta...
Kai didžioji dauguma žiūrovų nusprendė, kad kaip ir viskas, galų gale pajudėjo II Pasaulinio karo mūšio inscenizacija. Na, čia bent jau dedu pliusą organizatoriui (pagal mano žinias, visą renginį suorganizavo vienas žmogelis, kuris buvo ir visų mūšių įgarsintojas...)!
Po pievą matėme siaučiantį transportą, atbogintą net iš Čekijos, retromobiliai padarė savo šou, kur kas daugiau karių sudarė įspūdį, pirotechnika privertė žiūrovus aikčioti ir akis išpūtus baksnoti pirštais ir susižavėjus šūkauti Pažvelk ten! O vat ten!
Tiesa, gal kiek per ilgas visas mūšis buvo, bet vėlgi dėl to paties faktoriaus netinkamai pasirinktų atstumų/per didelės pievos, nes kol vokiečių kariai atšliaužė iki pagrindinės mūšio linijos, tai žiūrovams jau kie ir pabodo... Taip, sutinku, viskas buvo stengtasi atvaizduoti kuo tikroviškiau ir pan. Bet tuomet pasirinkta ne ta tikslinė auditorija žmonėms, kurie tenai buvo susirinkę (jaunimas, šeimos su vaikais, močiutės su anūkais ir pan., kurie su military susiję tiek pat, kiek aš su... baletu...), norėjosi viską matyti iš arčiau, tuomet ir efektas būtų didesnis ir patenkintų būtų kur kas daugiau.
Taigi, suma sumarum, renginuko idėja superinė, bet su organizavimu... Keli pastebėjimai apie tokius renginius:
1. derėtų šou daryti ne sau, o žiūrovams. Suprantu, kad saugūs atstumai (šiaip juoką kėlę išraudę ir idealistiška, lyg Tėvynę gintų lakstantys šauliukai, kurie visa gerkle, bet kiek drebančiais, savimi neužtikrintais balsais stūgavo, kad pasitrauktume saugiu atstumu ), saugumo taisyklės ir pan., yra svarbu, bet tas saugus atstumas atrodė patetiškai, kai visas veiksmas vyko taip toli, kad be akinių vargiai ką ir įmačiau...
2. geriau mažiau apžioti, bet gerai padaryti Atsiremiame į kiekybės ir kokybės santykį Norėta per daug, o gauta per mažai Tarkim, Napoleono laikų mūšio inscenizacija buvo iš viso ten ne į temą (ir pagal vietovę (fortas), ir pagal laikmetį, kuris buvo akcentuotas (pasauliniai karai)). Na, jei jau taip norėta, tai galėjo gi pasikviesti klubus iš gretimų valstybių ir bent kažką padaryti, o ne 8-10 žmonių milžiniškoje pievoje pabėgioti Su I Pasauliniu irgi kiek nusvilo... Apmaudu. Būtų pilnai užtekę vien II Pasaulinio karo mūšio inscenizacijos ir žiūrovai būtų likę labiau patenkinti, nes nebūtų tekę tiek laukti realiai nieko nematant, ir patiems dalyviams, manau, būtų buvę smagiau.
3. Jei jau taip norėta įtraukti ir Karo istorijos klubo narius, ir I Pasaulinio karo rekonstruktorius, tai būtų pakakę uniformų, ginklų parodos, galimybės nusifotografuoti ir pan.
Reklamuotasis nemokamas įėjimas į IX forto muziejų iš viso buvo kažkoks nesusipratimas... Leido tik su gidų už kurį... turėjo susimokėti!
Įdomu, kaip renginys Vilniuje praėjo. (pasiskaičiusi programą KAM puslapyje, kiek pasigailėjau pasirinkusi Kauną, o ne Vilnių šeštadieniui...) Kiek girdėjau, tenai persikelta į senuosius riterių laikus, o paroda suorganizuota iš dabartinės kariuomenės technikos ir amunicijos. Manau, kad bent jau mastas buvo didesnis. Bet neverskime visko tik ant to, kad tai... sostinė! Yra tų galimybių ir Kaunui! Tik noro ir minčių pakankamai reikia turėti...
Vat kad Trakuose renginį praleidau, tai gailiuosi
Na, bet suma sumarum, ačiū už renginuką! Ir po to sekusius skanius cepelinus Karmėlavoje, nes kareiviškos košės kažkaip nebesulaukėme
P.s. iš istorijos rekonstruktorių girdėti nusivylimai tik padidino pasipiktinimą mūsų įstatymine baze... Renginys vėlavo, pasirodo, todėl, kad mūsų tautiečiams rekonstruktoriams, priešingai nei viešėjusiems latviams ar rusams, uždrausta turėti bet kokius to laikmečio šaunamuosius ginklus, taigi teko skolintis iš Kino studijos (ačiū bent už tai...), o ten nutiko kažkokie nesusipratimai su ginklų dalybomis ir pan... Be to, išgirsta istorija apie tai, kaip viename renginyje teisėtvarkos pareigūnai supakavo istorijos rekonstruktorius, atėmė turėtus eksponatus ir iki šiol jų negrąžina.. nes vyksta tyrimas, užvesta byla ir pan... Na, komentuoti daug nenoriu, bet, mano požiūriu, vat taip ir žudomas pilietiškumas!..
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-18 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 113 d. ]
[ Peržiūrėta: 887 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/partizanu_pagerbimo_kariuomenes_ir_visuomenes_vienybes_diena/catid/8 ]
"Black Hawk Down" / "Juodojo vanago žūtis: šiuolaikinio karo istorija"
Daug žodžių čia nereikia...
Be to, jų ir neištarčiau, nes ašaros užgniaužia gerklę...
Vadinkit sentimentalia...
...kvaila...
...ar kaip kitaip...
Bet po tokio filmo man tesinori... patylėti ir dar kartą paklausyti šio soundtrack'o...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-16 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 111 d. ]
[ Peržiūrėta: 758 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/black_hawk_down__juodojo_vanago_zutis_siuolaikinio_karo_istorija/catid/8 ]
"Sleeping cell"

"Sleeping cell" arba "Miegančioji ląstelė" serialas, kuris mane buvo labai užkabinęs pernai metais. Vertas dėmesio, nes nepopsiškai, neperdėtai, net sakyčiau, ne amerikietiškai parodo terorizmo grėsmę, slypinčią galbūt visai šalia mūsų...
Pati siužeto linija gal ir niekuo neišsiskirianti - FTB agentas Darywn infiltruojasi į slaptą teroristų grupuotę ir, žinoma, ketina ją demaskuoti, kai tik bus tam tinkama proga. Tačiau pats takelis rutuliojasi gausybėje neįtikinamiausių vingių, kai, rodos, jau viskas pakimba ant plauko, bus baigta, neišneš sveiko kailio nei mūsų FTB agentas, nei blogiukai, staiga viskas ima ir pakrypsta trečia, nenumatyta vaga... Žodžiu, suintriguojantis, deja, be laimingos pabaigos serialas...
Mano požiūriu, vertas dėmesio! Užskaitau ir įvertinu 10 iš 10 balų!
P.s. "Perhaps if we know our enemy, we will know ourselves and become the "good Muslim" and the "good American." Too bad most of us are sleeping." (citata iš "Sleeping Cell")
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-15 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 110 d. ]
[ Peržiūrėta: 630 ] • [ Komentarai: 0 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/sleeping_cell/catid/8 ]
Karibų piratai

OK, nesu fantastinių filmų mėgėja, todėl dažniausiai jų nei siunčiuosi, nei kino teatruose tokios tematikos filmuose lankausi, nei, tuo labiau, per TV žiūriu. Visgi, kai Mielasis akis išpūtęs perklausė "Nematei "Karibų piratų?!..
Atmetus visus tuos fantastinius/antgamtinius ir šiaip nerealius dalykus, pasirodė visai nebloga trilogija. Ir pasijuokti, ir ašarą gražios meilės istorijoje ar tėvų/vaikų santykių peripetijose galima išspausti, ir pajusti kylantį pyktį, susiduriant su išdavystėmis, žmonių nesąžingumu, abejingumu svetimam skausmui, egoizmu ir pan...
Kaip dažnuose filmuose, kurie turi antras, trečias ir t.t. dalis, pirmoji būna pati įdomiausia ir labiausiai kabinanti, o toliau jau kiek prastėja, nes kuriama ne dėl kūrybos, o dėl girdimo pinigų šiugždesio
Patarimas - nežiūrėkite lietuviško įgarsinimo! Tiesiog pyktį kėlė trečiąją dalį įgarsinusio Leo (ar kaip ten besirašytų kreipinys į šią asmenybę...) balsas. Nekenčiu tų kvailų balso iškraipymų, stengiantis įsijausti į blogiukų personažus ar moterišku švelnumu spinduliuojančias lėlytes ekrane... Skaitytų visą tekstą normaliu balsu tik su jausminėmis intonacijomis, tai būtų puse velnio, bet tas liežuviuko nuploninimas arba "pikto vilko" balso vaizdavimas... sorry, bet filmo žiūrėjimą gadina!
Bet šiaip iš esmės užskaitau ir dedu įvertinimą 8 iš 10 balų!
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-14 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 109 d. ]
[ Peržiūrėta: 775 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/karibu_piratai/catid/8 ]
B.U.S.H.
Manaisi žinąs, apie ką kalbu, tardama B.U.S.H.?
Pasitikrink, ar apie tai mąstei
" alt="" title="" />
Komentarų daug nereikia... Na, gal tik vieną - mes, europiečiai, jaučiame neapykantą G. W. Bush'o politikai... Amerikiečiai, tie kurie mąsto, jaučia ir kuriems rūpi, šitą B.U.S.H. šifruotę pagatavi veltui pralietu karių krauju išrašyti...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-12 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 108 d. ]
[ Peržiūrėta: 726 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/bush/catid/8 ]
Pasitikrink, ar apie tai mąstei
" alt="" title="" />Komentarų daug nereikia... Na, gal tik vieną - mes, europiečiai, jaučiame neapykantą G. W. Bush'o politikai... Amerikiečiai, tie kurie mąsto, jaučia ir kuriems rūpi, šitą B.U.S.H. šifruotę pagatavi veltui pralietu karių krauju išrašyti...
P.S.
[ Publikuota: 2008-05-12 ] • [ Autorius: Zhucka, amžius rašymo dieną: 22 m. ir 108 d. ]
[ Peržiūrėta: 726 ] • [ Komentarai: 1 ] • [ Rekomenduoti draugui! ]
[ Individualus adresas: http://Zhucka.lt/irasas/bush/catid/8 ]



